fredag 8. juni 2007

ØYEBLIKKET

Du tar på magen min og det går frysninger igjennom huden. Hårene reiser seg som soldater og jeg skyver deg bort. Det er nå jeg trenger å se deg - om jeg kan stole på ditt blikk. Jeg klarer ikke å slappe av når kroppstemperaturen minner meg på nuet.

Øynene dine borer seg inn i huden og du stirrer på punkter på kroppen. Jeg vet ikke, men jeg tenker at du tenker, at du har sett finere kropper. Men har du sett deg sjøl akkurat nå da?

All alkoholen har bedøvd oss. Det måtte noen flasker rødvin til for å gi faen. Men vi kom dit tilslutt, når sansene vant over alt som skulle vært sagt. Jeg lytter til den skjelvende pustingen, som taler sitt språk. Pusten er kraften, og den tar større plass nå. Jeg lukker øynene og vil nyte, ikke tenke.

Inni hodene våre skal den andre se så perfekt ut, men virkeligheten er det vi har å by på akkurat nå - og det er litt sorry å bli stoppet opp av våre egne skavanker og tanker som dette.

Jeg ser på deg og du har en reisning som spidder øyet mitt. Jeg må gni meg i øya for de blir våte. Du spør hva det er og jeg sier: Er vi ikke bare kåte?