lørdag 21. juli 2007

Gi Meg 10 Bud

Hvis jeg skulle være så travel at jeg ikke ser, at du trenger en klem, så gi beskjed, for mitt høyeste ønske er å se deg vokse frem.

Hvis jeg skulle virke fjern og du trenger kontakt, kall meg gjerne en "pikk", eller voksen som ikke forstår, for jeg ønsker egentlig å være tilstede.

Hvis det gnager deg i sjelen, ett eller annet, og jeg ikke ser det, husk at jeg fødte deg og har et ansvar, du er min viktigste oppgave på jorden.

Hvis du trenger en voksen og jeg er opptatt av mitt, så gjør som du alltid gjør, rop høyt, og jeg takker deg, som minte meg på det.

Hvis du føler deg aleine, med verdens harde krav, og trenger å si det, jeg skal gi deg det du treng, du må bare minne meg på det.

Hvis jeg glemmer å stille krav til deg, om å reise deg opp og sloss for din rett, så kakk meg regelrett i hodet, jeg vil at du skal være selvstendig.

Hvis du en gang får barn og jeg er for travel til å se hva jeg kan gi, så vern om meg, si det og eg vil ta i mot den slags kritikk.

Hvis jeg skulle sitte og drikke vin og være opptatt av min egen svære, så minn meg på at jeg er din og du er min, og du er viktigst av alle.

Hvis jeg glemmer å være mor, slik du ønsker deg en, så si i fra, jeg kan endre på meg, jeg tåler og trenger å bli sett og vil gjerne være der og ha kontakt.

Hvis jeg glemmer hvor priviligert jeg er, som har født friske barn og ser dere spire og gro, rist meg, rock meg opp, gi meg inn, jeg er for alltid din mor, slik du vil ha det!


På forhånd takk!